1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Uygulama Esaslarında Değişiklik Yapıldı

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Uygulama Esaslarında Değişiklik Yapıldı

1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Uygulama Esaslarında Değişiklik Yapıldı

 

TÜBİTAK Bilim Kurulu’nun 7 Nisan 2012 tarihli ve 207 sayılı toplantısı ile 5 Mayıs 2012 tarih ve 208 sayılı toplantısında alınan kararlar gereğince 1501 kodlu, TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Uygulama Esaslarında değişiklik yapılmıştır. Karar kapsamında uygulama esaslarında yapılan değişiklikler aşağıdaki gibidir;

 

Madde 7: Daha önce temel destek oranı %50 ve toplam destek oranı; temel destek oranı ve diğer ilave desteklerle beraber en fazla %60 idi. Değişiklikle birlikte temel destek oranı yüzde kırk %40 ve toplam destek oranı; temel destek oranı ve diğer ilave desteklerle beraber en fazla yüzde altmış %60 olmuştur.

 

Madde 8: a) Daha önce Ortak başvurulan ve yürütülen projeler için her bir kuruluşun temel destek oranı %10 idi. Değişiklikle birlikte temel destek oranı %25 oldu.

 

b) Daha önce özgün ürün satış hasılatı ifadesi değiştirilerek Arge gideri olarak ve Toplam Satış Hâsılatı ise Toplam Net Satış Hâsılatı olarak değiştirildi.

Artış oranları da aşağıdaki gibi değiştirildi.

1) %25’e kadar %10 artış oranı değiştirilerek sıfırdan büyük ve %1’den küçük ise %12,5 artış oranı

2) %25-%50 arası %15 artış oranı değiştirilerek %1’e eşit veya büyük ve %2’den küçük ise %18,75 artış oranı

3) %50’nin üstünde %20 artış oranı değiştirilerek %2’ye eşit veya daha büyük ise %25 artış oranı

şeklinde olmuştur.

c) Daha önce teknopark, inkübatör vb. kuruluşların projelerinde ise %90 oranında destekleme kapsamına alınır ifadesi değiştirilerek mikro ve küçük ölçekli KOBİ niteliğindeki işletmelerin projelerinde ise %90 oranında destek kapsamına alınır şeklinde değiştirilmiştir.

d) Daha önce Ar-Ge faaliyetleri giderleri için sağlanan destek oranı %30 oranında artış değiştirilerek Ar-Ge çalışması ile ilişkili danışmanlık, test, deney, analiz vb hizmet alımları için sağlanan destek oranı %100 oranında arttırılır şeklinde olmuştur.

e) Daha önce öncelikli alanlardaki projeler için sağlanan temel destek oranı %20 oranında artış değiştirilerek %25 oranında artırılır şeklinde olmuştur.

Madde 9: Kamu kaynaklı desteklerin düşülmesi madde başlığı değiştirilerek kamu kaynaklı desteklerin düşürülmesi şeklinde ifade edilmiştir.

 

Madde 11:

1.6) 28/02/2008 tarih ve 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesine ilişkin Kanunda yer alan desteklere “Damga vergisi istisnası” eklenmiştir.

Madde 11’e 2 yeni fıkra yapılarak aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır.

(2) proje fikir sahibi araştırmacıya, proje süresince kuruluşta çalışmış olması koşuluyla, TÜBİTAK tarafından 7.500.-TL (yedi bin beş yüz) teşvik ödülü verilmesi belirtilmiştir.

(3) Yeminli Mali Müşavirlik ücretleri, Maliye Bakanlığınca yayımlanan  “Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Asgari Ücret Tarifesi”nde yer alan TÜBİTAK tarafından yapılan Ar-Ge yardımı destekleme işlemlerinde geçerli Yeminli Mali Müşavirlik tasdik ücreti esas alınarak desteklenir şeklinde belirtilmiştir.

 

Madde 14:

f) Bu maddede desteklenmeyen giderlerden yeminli mali müşavirlik ücretleri çıkartılmıştır.

Madde 15: Başvuru yapabilecek kuruluşlardan 2,3,4,5 ve 6. maddeler kaldırılarak buradaki sınırlamalar kaldırımıştır ve madde 7 eklenerek “Bu Uygulama Esaslarının 4 üncü maddesindeki kuruluş tanımına uyan sermaye şirketlerinin, programa başvurabileceği veya destek alabileceği proje sayısında sınırlama yoktur. Ancak TÜBİTAK Başkanlığının belirleyeceği bir sayının üzerinde bu destek

programı kapsamında projesi desteklenmiş olan kuruluşların, yeni bir proje önerisinin bu program kapsamında desteklenmesi için uluslararası destekli en az bir Ar-Ge projesi yürütmüş olmak veya bu destek programı kapsamında ortaklı en az bir TÜBİTAK projesi yürütmüş olmak şartını sağlaması istenebilir” şeklinde ifade edilmiştir.

 

Madde 25: (1) Bu maddeye ek olarak “Hakemlerin bu Uygulama Esaslarının 24 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının alt bentlerinde belirtilen değerlendirme boyutları altındaki kriterlere göre yaptıkları değerlendirmeler, gerektiğinde TÜBİTAK tarafından ağırlıklı puanlandırma yapılarak elektronik ortamda sayısal değere (değerlendirme notu) dönüştürülebilir. Söz konusu durumda, proje için hesaplanan değerlendirme notu komite değerlendirmesine sunulur.” İfadesi eklenmiştir.

(3) b) Bu fıkrada destek kapsamına ‘Proje fikir sahibi araştırmacı’ eklenmiştir.

(4) f) Bu fıkra yeni eklenerek yüksek bütçeli (> 10 milyon TL) proje başvurularında, proje kapsamında bütçenin en az %7’si kadar KOBİ’lerle ve en az %3’ü kadar Üniversitelerle/Kamu Araştırma Merkez ve Enstitüleri ile işbirlikleri yapma zorunluluğu getirilmiştir.

 

Madde 34: b) Daha önce projenin son dönemine ait mali raporunda beyan edilmediği takdirde, söz konusu dönemin PRODİS’te belirtilen “destek bildirimi hazırlandı” aşamasından sonra, kuruluş tarafından beyan edilemez ve desteklenmez iafedesi değiştirilerek projenin son dönemine ait mali raporunda beyan edilmediği takdirde, söz konusu döneme ilişkin ödemenin, TÜBİTAK tarafından yapıldığı tarihten itibaren altı (6) ay içerisinde kuruluş tarafından beyan edilmesi halinde, ilgili harcama ve giderlere ilişkin işlemler mevzuatı çerçevesinde yeniden başlatılır şeklinde olmuştur.

c) Daha önce TÜBİTAK tarafından kuruluşa proje kapsamında son ödemenin yapılmasından sonraki söz konusu itirazlar, değerlendirilmeye alınmaz ifadesi değiştirilerek Projeye ilişkin son ödemenin, TÜBİTAK tarafından yapıldığı tarihten itibaren altı (6) ayı geçen itirazlar kabul edilmez şeklinde olmuştur.

Madde 49: 2) Daha önce bu maddede yer alan; “Kuruluş tüzel kişiliğinin başka bir tüzel kişiliğe devredilerek birleşmesi halinde AGY100 istenmez. Bu durumda yeni kuruluşun tüzel kişiliği adına proje sözleşmesinin yeniden düzenlenmesi istenebilir. Devralınan kuruluşun TÜBİTAK nezdindeki hak ve yükümlülükleri devralan kuruluşa aittir” ifadesi tamamen çıkarılmıştır.

3) Bu fıkra yeni eklenmiştir ve şöyledir:

Kuruluşun kısmi bölünme veya tam bölünme ve kuruluş tüzel kişiliğinin başka bir tüzel kişiliğe devredilerek birleşmesi halinde AGY100 istenmez. Bu durumda yeni kuruluşun tüzel kişiliği adına proje sözleşmesinin yeniden düzenlenmesi istenebilir. Es k i kuruluşun TÜBİTAK nezdindeki doğmuş ve doğacak tüm hak ve yükümlülükleri devralan yeni kuruluşa aittir. TÜBİTAK tarafından henüz ödemesi gerçekleştirilmemiş olan dönemsel destek tutarı ödemesi yeni kuruluşa yapılır. Ayrıca TÜBİTAK’a sunulmamış olan Ar-Ge Yardımı İstek Formu (AGY300), yeni kuruluş tarafından TÜBİTAK’a sunulur.

 

Madde 57: 1) Bu maddeden ‘Bu durumda kuruluş, Ar-Ge faaliyetleri sonucunda elde ettikleri fikri mülkiyete konu hakların Türk Patent Enstitüsü nezdinde kendi adına tescili için gerekli işlemleri yapar.’ İfadesi çıkarılmıştır.

 

Madde 58: 2) ‘Yeminli mali müşavir ücretleri kuruluş tarafından karşılanır.’ Bu madde kaldırılmıştır.

GEÇİCİ MADDE 4 -  (1) Bu madde yeni eklenmiştir ve şöyledir:

 

TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Uygulama Esaslarının 15 inci maddesinin ikinci fıkrasında, üçüncü fıkrasında, dördüncü fıkrasında, beşinci fıkrasında ve altıncı fıkrasında belirtilen proje ön kayıt koşullarının sağlanmasına yönelik olarak, evrak eksikliği nedeniyle ön onay verilmemiş proje başvuruları ile ön onayı aldığı halde söz konusu fıkralar kapsamında mali tablo sınırlamaları nedeniyle değerlendirmeye alınmayan proje başvuruları hakkında, bu Uygulama Esasları uyarınca proje değerlendirme sürecine devam edilir.

 

Saygılarımla,

Ahmet YAVUZ

İLTEM Mühendislik-Eğitim-Danışmanlık Ltd.Şti.

Beşevler Mah. Aktaş Sok. Pars İş Merkezi. No:5 Kat:4. Büro:8

Nilüfer/BURSA 

Telefon : 0 224 443 70 90

Faks : 0 224 443 70 91

www.iltem.com.tr
e-Posta: ahmetyavuz@iltem.com.tr  

CEP: 0 552 238 98 37

Yukarı